Få hjelp
Par tid ved å administrere bookingen din på nett
Logg inn eller opprett en konto for å sjekke bestillingene dine på nettet eller for å betale.
Ofte stilte spørsmål
Innsjekking og utsjekking
Når kan jeg sjekke inn og sjekke ut?
Innsjekkings- og utsjekkingstidene kan variere, men de fleste feriehusene tillater innsjekking fra kl. 16.00 til 20.00 og utsjekking kl. 10.00.
For å se bestemte tider for feriehuset du har bestilt, vennligst logg inn på MyBooking.
Husk å oppgi forventet innsjekkingstid på bestillingen din ved å logge inn og fylle ut skjemaet som er lenket til bestillingen din i kontoen din.
Må jeg rengjøre huset før jeg drar?
Ferieboligen vil bli rengjort før ankomst, og vi ber deg om å etterlate den i samme stand ved utsjekking.
Hvis sluttrengjøringen er inkludert i leieprisen eller du har betalt for den, trenger du bare å sørge for at feriehuset er ryddig før du forlater det.
De fleste feriehusene har en sjekkliste med oppgaver som skal utføres før avreise. Vanlige oppgaver inkluderer å tømme oppvaskmaskin og kjøleskap, fjerne søppel og sørge for at alle innendørs og utemøbler returneres til sin opprinnelige plassering.
Enkelte fritidsboliger lar deg gjøre sluttrengjøringen selv. Hvis du velger dette alternativet, må du forlate boligen ryddig, grundig rengjort og i den tilstanden du selv forventer å finne den ved ankomst.
Kan jeg sjekke inn tidligere hvis jeg ankommer tidligere på dagen?
Nei, det er dessverre ikke mulig å få tilgang til feriehuset tidligere enn den oppgitte innsjekkingstiden.
Innsjekkingstidene kan variere, men de fleste feriehusene tillater vanligvis innsjekking mellom kl. 16.00 og 20.00. Logg inn på MyBooking-siden din for å se den spesifikke innsjekkingstiden for feriehuset du har bestilt.
Hvis det finnes en nøkkelboks ved feriehuset, kan du hente nøkkelen fra og med den oppgitte innsjekkingstiden.
Hvis du bestiller i Danmark, kan du registrere deg for en «tidlig ankomst»-SMS på MyBooking-siden. Du får da beskjed hvis ferieboligen din er klar tidligere enn den forventede innsjekkingstiden.
Hvor returnerer jeg nøkkelen?
Du må returnere nøkkelen til samme adresse som du hentet den fra. Hvis ferieboligen din har nøkkelboks, legger du nøkkelen tilbake i nøkkelboksen ved avreise.
Hvor finner jeg koden til nøkkelboksen?
Feriehus i Danmark: Hvis feriehuset ditt har en nøkkelboks, er koden tilgjengelig på MyBooking-siden din to dager før ankomst. Du mottar også en e-post/SMS med koden til nøkkelboksen.
Feriehus utenfor Danmark: Du ser koden til nøkkelboksen på MyBooking i delen for henting av nøkler, eller du får koden til nøkkelboksen av eieren/forvalteren før innsjekking.
Hvem kontakter jeg hvis jeg ankommer senere enn planlagt?
Hvis du ankommer senere enn den siste innsjekkingstiden som er oppgitt på Mybooking-siden din (vanligvis kl. 20.00), må du kontakte nøkkelinnehaveren direkte for å avtale henting av nøkkelen. Kontaktinformasjonen til nøkkelinnehaveren finner du på MyBooking-siden.
Hvis du skal til et feriehus med nøkkelboks, kan du enkelt hente nøkkelen når det passer deg, fra og med den oppgitte innsjekkingstiden. Det er ikke nødvendig å gi oss beskjed.
Når må jeg sjekke ut?
Du må reise senest kl. 10.00 på avreisedagen, med mindre du har fått beskjed om en annen utsjekkingstid.
Kan jeg få reiseinstruksjoner?
Reiseinstruksjoner er tilgjengelige på MyBooking-siden. Du vil kunne se adressen til feriehuset ditt med foreslåtte veibeskrivelser.
Betaling
Hvordan betaler jeg for bookingen min?
Du kan betale for bestillingen din sikkert ved kassen med kredittkort, Trustly eller Apple Pay.
Når bestillingen er fullført, kan du også foreta tilleggsbetalinger når som helst ved å logge inn på MyBooking og følge betalingsinstruksjonene som vises.
Hvilke betalingsmåter aksepteres?
Vi aksepterer kredittkort, Trustly og Apple Pay.
De tilgjengelige betalingsmåtene for bestillingen din vises under kassen og i Min bestilling når du betaler i avdrag.
Hvordan kan jeg sjekke betalingen for bookingen min?
Betalingsoversikten finner du på MyBooking-siden din.
Vil det andre avdraget bli trukket automatisk?
Hvis du har betalt det første avdraget med kredittkort, belaster vi automatisk det andre avdraget fra kredittkortet/kontoen din.
Hvis du har betalt det første avdraget med en annen betalingstype (MobilePay, Trustly, ApplePay, Ideal, etc.), må du logge inn på MyBooking-siden din for å betale det andre avdraget før forfallsdatoen.
Kan jeg betale i avdrag?
Som en tilleggstjeneste tilbyr vi deg muligheten til å betale i to omganger hvis du bestiller mer enn 56 dager før ankomst.
Første avdrag er 25 % av total leiepris. Det andre avdraget er de resterende 75 % av den totale leieprisen (skal betales senest 42 dager før ankomst).
Betalingen min mislyktes, hva bør jeg gjøre?
Betalingsfeil kan ha flere årsaker.
Hvis du blir informert om at den automatiske innkrevingen av den andre delbetalingen mislyktes, må du foreta betalingen manuelt på MyBooking-siden.
Noen ganger kan det også skyldes kreditt- eller debetkortgrensen satt av banken din. Hvis dette er tilfelle, vennligst kontakt banken din.
Hvordan kjøper og betaler jeg for tilleggstjenestene?
Du kan kjøpe tillegg, vanligvis opptil fem dager før ankomstdato, via MyBooking-siden under «Tillegg». Tjenestene avhenger av tilgjengeligheten i landet feriehuset ligger i.
Hvordan kan jeg betale det andre avdraget hvis jeg får et nytt betalingskort?
Hvis du får et nytt betalingskort mellom avdragene dine, foreslår vi at du logger deg på MyBooking-siden din før betalingsdatoen og betaler med det nye kortet. Du kan ikke endre kredittkortopplysningene dine på nett.
Hvor kan jeg se betalingsreglene for bestillingen min?
All informasjon om betalingsvilkår er tilgjengelig i leievilkårene som du finner på MyBooking-siden din eller via lenken i bunnteksten på nettsiden vår.
Hvordan kan jeg bruke rabattkoden min?
Når du bestiller på nett, kan du legge til rabattkoden rett før du betaler. Rabatten vil bli trukket fra leieprisen.
Jeg har bestilt et feriehus i Fincallorca, hvorfor står det NOVASOL på kontoutskriften min?
Fincallorca er en del av Awaze-gruppen, sammen med NOVASOL. Uansett hvilken Awaze-merkevare du bestiller med, vil Awaze A/S samle inn betalingene dine. Dette betyr at du kan få noe Awaze- eller NOVASOL-varemerket kommunikasjon, og betalingen kan vises på kontoutskriften din som NOVASOL.
Forbruk og innskudd
Hvor mye kan jeg forvente å betale i forbruk?
Mange av feriehusene våre inkluderer forbruksutgifter i leieprisen. Noen feriehus krever imidlertid at du betaler for forbruk (strøm, vann, oppvarming, ved og lignende) i tillegg til bookingprisen.
I feriehus der forbruk ikke er inkludert i prisen, avhenger kostnaden av forbruket under oppholdet, eller den belastes som et forhåndsdefinert beløp per person, per dag.
Informasjon om forbrukskostnadene finner du i husbeskrivelsen og på MyBooking-siden.
Forbrukskostnadene avregnes i lokal valuta ved innsjekk/avreise, eller de faktureres etter avsluttet opphold. Se MyBooking-siden for mer informasjon om bookingen din. Dersom du faktureres etter oppholdet, tar vi sikte på å sende deg regningen innen fire uker.
Hva er prisen for forbruk?
Hvis forbruket ikke er inkludert i bookingprisen, ser du den nøyaktige prisen per enhet når du booker oppholdet. Hvis du allerede har booket oppholdet ditt, finner du denne informasjonen på MyBooking-siden din.
Hvordan betaler jeg for forbruket?
Forbrukskostnadene avregnes i lokal valuta ved avreise, eller de faktureres etter avsluttet opphold. Se MyBooking-siden for mer informasjon om bookingen din. Vi tar sikte på å sende deg regningen innen fire uker etter oppholdet.
Hvor stort er depositumet?
Størrelsen på depositumet avhenger av hvilken type feriebolig du har bestilt. Du kan se hvilket depositum som gjelder for bookingen din, på MyBooking-siden.
Hvorfor kreves det et depositum?
Depositum er vanlig praksis i feriehusutleiebransjen. Det dekker forbrukskostnader og eventuelle skader eller tilleggskostnader som kan oppstå under oppholdet.
Når blir depositumet refundert?
Ferieboliger i Danmark: Depositumet refunderes automatisk opptil fire uker etter avreisedato, forutsatt at skader eller tilleggskostnader ikke har oppstått under oppholdet. Beløpet refunderes til samme kort/konto som ble brukt til den opprinnelige betalingen.
Feriehus utenfor Danmark: Depositumet blir vanligvis refundert til deg ved utsjekking eller som varslet til deg av huseieren.
Når blir depositumet belastet?
Ferieboliger i Danmark: Noen ferieboliger krever at du betaler et depositum. Hvis du ikke betaler depositumet når du bestiller, blir det lagt til bestillingen din ni dager før ankomstdatoen, og du kan betale den via MyBooking-siden din.
Feriehus utenfor Danmark: Hvis du må betale et depositum, vil det vanligvis betales direkte til eieren. Dette vises på MyBooking-siden.
Hva om det oppstår skader eller tilleggskostnader?
Hvis det oppstår skader eller tilleggskostnader, blir det aktuelle beløpet trukket fra depositumet. Du mottar en detaljert oversikt over disse kostnadene.
Endre eller avbestille bookingen
Kan jeg endre datoene for bookingen min?
Du kan ikke endre datoene for bestillingen din på nettet. Du kan derimot kontakte kundeserviceteamet vårt for å få hjelp med dette. Vær oppmerksom på at en endring kanskje ikke er mulig, og at dette avhenger av tilgjengelighet. Et gebyr kan påløpe i henhold til våre leievilkår.
Hva er prosessen for avbestillinger som dekkes av Novasols trygghetspakke?
Avbestillinger som dekkes av sikkerhetspakken, kan avbestilles kostnadsfritt (med forbehold om et administrasjonsgebyr) dersom visse kvalifiserende årsaker har inntruffet. Disse årsakene inkluderer at du ikke lenger kan bruke bookingen din, eller at en booking blir betydelig vanskeligere på grunn av:
dødsfall, akutt sykdom eller alvorlig skade på den hovedansvarlige for bookingen eller nærmeste familie
skade på ditt private hjem grunnet brann eller innbrudd
ulovlig streik i en bedrift eid av deg
Hvis du opplever en av disse og trenger å avbestille ferien, må du gi oss beskjed skriftlig via «Chat med oss» om den kvalifiserende årsaken senest 24 timer etter den kvalifiserende årsaken begynte. Merk: Du er dekket fra bestillingstidspunktet frem til kl. 12.00 den dagen leieperioden begynner. Du har ikke dekning etter at leieperioden har begynt. Dokumentasjon som må sendes inn for kvalifiserende årsak:
Sykdom: Legeattest.
Dødsfall i familien: Dødsattest eller offisiell dokumentasjon som bekrefter dødsfallet.
Skade på privat bolig grunnet brann eller innbrudd: Rapport fra politiet eller brannvesenet.
Ulovlig streik i en bedrift eid av deg: Politirapport.
Vi må motta bevis på den kvalifiserende årsaken senest 3 dager (72 timer) etter tidspunktet for varselet. Hvis de angitte fristene ikke overholdes, gjelder ikke avbestillingsbeskyttelsen. Se leievilkårene våre for mer informasjon.
Kan jeg bytte feriebolig?
Hvis du ønsker å bytte feriebolig, vennligst kontakt kundeserviceteamet vårt for å få hjelp. Vær oppmerksom på at en endring kanskje ikke er mulig, og at dette avhenger av tilgjengelighet. Et gebyr kan påløpe for overføringen, i samsvar med våre leievilkår.
Kan jeg kansellere bookingen min
Ja, du kan kansellere bookingen din på nett via MyBooking-siden. Bestillingen din blir avbestilt i samsvar med leievilkårene våre.
Vanligvis medfører en avbestilling en avgift. Denne kan du beregne på MyBooking-siden din.
Kan jeg endre antall voksne, barn og kjæledyr?
Ja, du kan endre antall gjester på MyBooking-siden før oppholdet. Antall voksne, barn og kjæledyr må være innenfor det som maksimalt er tillatt for feriehuset.
Kan jeg legge til/fjerne tilleggstjenester etter at bookingen har gått gjennom?
Feriehus i Danmark:
Du kan legge til tilleggstjenester og betale på MyBooking-siden din. Hvis du trenger å fjerne tilleggstjenester, kan du kontakte kundeserviceteamet vårt.
Feriehus utenfor Danmark:
Du kan legge til / ta bort tilleggstjenester på MyBooking før oppholdet, men dette avhenger av hvilken type tjenester du har valgt.
Praktisk informasjon
Er håndklær og sengetøy inkludert?
Ting som håndklær, sengetøy og oppvaskhåndklær kan inkluderes i prisen eller kjøpes før ankomst med 5 dagers varsel via MyBooking-siden din.
Tilbyr feriehuset mitt sengetøy, eller må jeg ta med mitt eget?
For noen feriehus er dette inkludert, men du må sjekke bookingen din for å bekrefte om ditt feriehus har dette eller ikke. Der det ikke er inkludert, kan det være en mulighet for å kjøpe sengetøy og håndklær.
Slik sjekker du hva som gjelder for bookingen din:
Logg inn via bookingsiden din.
Se etter alternativet for å bestille ekstrautstyr (inkludert sengetøy), eller sjekk betalingsdelen for å se om sengetøy er inkludert.
Hvis du ikke kjøper sengetøy og håndklær, må du ta med eget/egne.
Hvilken størrelse sengetøy bør jeg ta med hvis jeg velger å ta med mitt eget?
Du kan finne sengestørrelsene for feriehuset ditt på feriehusets side:
Logg inn via bookingen din.
Klikk på «Se feriehuset» nær toppen av siden.
Rull ned til delen Informasjon om feriehuset, og se «Rom» for sengestørrelser.
Vedrørende sengetøy:
Dobbeltsenger: Ta med et stort laken som passer til enten to enkeltmadrasser eller en dobbeltmadrass.
Dyner: Ta alltid med to enkeltdynetrekk til en dobbeltseng – alle Novasol-hjem har enkeltdyner, og en dobbeltseng kommer med to dyner.
Vi kan ikke bekrefte nøyaktige sengestørrelser med mindre de allerede er oppført – du blir henvist til husoppføringen.
Hvor mye koster en sluttrengjøring?
Du ser den nøyaktige prisen når du booker oppholdet ditt. Hvis du allerede har booket oppholdet, finner du denne informasjonen på MyBooking-siden din.
Hva har feriehuset av utstyr?
I feriehusene våre finner du enkelt kjøkkenutstyr samt dyner og puter til alle senger.
Finnes det rengjøringsprodukter i feriehuset?
Det finnes ingen rengjøringsprodukter i feriehuset. Støvsuger, vaskekost og bøtte er imidlertid tilgjengelig.
Hva betyr «Alt inkludert»?
Bookinger med "Alt inkludert" betyr at sengetøy, sluttrengjøring ved oppholdets slutt og forbrukskostnader (som strøm, oppvarming og vann) er inkludert i leieprisen.
I beskrivelsen av eiendommen på våre nettsider kan du se om feriehuset har "Alt inkludert."
Hva inneholder et Holiday Kit/sengesett?
Holiday Kit (kun tilgjengelig i Danmark), som inkluderer:
100 ml oppvaskmiddel
100 ml rengjøringsmiddel
100 ml glassrens med pumpe
7 oppvasktabletter
1 oppvaskbørste
1 rengjøringssvamp
2 oppvaskkluter
1 gulvklut
Sengesett, som inkluderer:
1 dynetrekk
1 putevar
1 laken
2 håndklær
1 oppvaskhåndkle
Jeg har glemt igjen noe i feriehuset, hva kan jeg gjøre?
Hvis du oppdager at du har glemt igjen noe i feriehuset, anbefaler vi at du først kontakter huseieren eller nøkkelansvarlig så snart som mulig. Nøl ikke med å kontakte oss om du trenger hjelp utover dette. Det er viktig å merke seg at selv om vi er her for å hjelpe, kan vi ikke holdes ansvarlige for tapte eiendeler. Vær oppmerksom på at det kan være et gebyr for å returnere tapte eiendeler.
Kan ungdomsgrupper leie hus?
Ungdomsgrupper er definert som en gruppe på minst seks personer under 21 år, selv om aldersgrensen kan være høyere for enkelte fritidsboliger. Hvis du booker som ungdomsgruppe, må du gi oss beskjed om dette på bookingtidspunktet. Vi forbeholder oss retten til å takke nei til en ungdomsgruppe. Andre begrensninger i gruppesammensetning kan gjelde og fremgår av feriehusbeskrivelsen. Du må overholde eventuelle begrensninger for gruppesammensetning som er angitt i feriehusbeskrivelsen.
Hvordan kan jeg legge igjen en anmeldelse?
Vi setter stor pris på tilbakemeldinger fra deg og vil gjerne høre om ferieopplevelsen din. Etter at du har kommet hjem fra ferien, kan du forvente å motta en e-post med en forespørsel om dine verdifulle tilbakemeldinger innen 48 timer.
Når kan jeg booke et feriehus for neste år?
Tilgjengelighet og priser blir vanligvis offentliggjort på våren/sommeren året før og kan bestilles på nettet. Vår nettside viser alltid den mest oppdaterte tilgjengeligheten.
Informasjon om feriehus
Finnes det Wi-Fi i feriehuset?
Mange av våre feriehus har Wi-Fi. Siden Wi-Fi er en tilleggstjeneste, kan det medføre en egen avgift. Du finner denne informasjonen i beskrivelsen av eiendommen på nettsiden vår.
Hvor mange personer er tillatt i et feriehus?
Antall personer som kan bo i ferieboligen, er oppgitt i beskrivelsen av ferieboligen. Alle mennesker uansett alder teller med i summen.
Er kjæledyr tillatt?
Feriehus som viser potesymbolet med en «1» eller høyere, tillater hunder. Feriehus som viser «0» ved siden av potesymbolet, godtar ikke kjæledyr.
Vær oppmerksom på at kun hunder er tillatt – andre typer kjæledyr er ikke tillatt i feriehuset.
Når du bestiller, må du inkludere antall hunder i reisefølget. Hvis du allerede har bestilt, kan du legge til antall kjæledyr senere via MyBooking.
Parkering ved feriehuset?
Informasjon om parkering er tilgjengelig i beskrivelsen av ferieboligen på våre nettsider.
Vær oppmerksom på at adkomstveiene til feriehusene sjelden er asfalterte, og at de som regel ikke kan brukes av sportsbiler eller kjøretøy med senket karosseri.
Er det mulig å lade elektriske kjøretøy?
Noen feriehus er utstyrt med lader for elbiler. Vi ber deg vennligst om å ikke lade elbiler fra vanlige stikkontakter da dette kan føre til overoppheting, skade på det elektriske anlegget og potensielt brann.
På beskrivelsen av feriehuset på våre nettsider vil du kunne se om det finnes en ladestasjon for elbiler. Dette blir oppført i seksjonen «Informasjon om feriehuset».
Har feriehuset grill?
Grill er tilgjengelig i mange fritidsboliger. Hvis dette er tilfelle, fremgår det av beskrivelsen av eiendommen på våre nettsider.
Er det mulig å få satt inn en ekstra seng eller barneseng?
Feriehus i Danmark: Du kan legge til en ekstra seng eller reiseseng for barnet ditt ved å logge inn på MyBooking og sende inn en forespørsel.
Feriehus utenfor Danmark: Du må kontakte eieren/forvalteren for informasjon om tilgjengelighet og kostnader for ekstra seng. Du finner kontaktinformasjonen på MyBooking-siden din.
Er ferieboligene røykfrie?
Røyking er ikke tillatt i noen av feriehusene våre.
Hva betyr stjernene?
Jo flere stjerner vi tildeler et feriehus, desto høyere er komfortnivået. Vurderingen er basert på møbler, utstyr og standard på feriehuset.
* Veldig enkelt innredet feriehus, med enkle fasiliteter for et opphold om sommeren.
** Enkelt innredet feriehus, med få fasiliteter.
*** Velholdt feriehus, med standard møbler.
**** Velutstyrt feriehus av høy standard, med komfortable møbler og ekstra fasiliteter.
***** Vårt best vurderte feriehus. Smakfullt innredet og fullt utstyrt.
Er innendørsbassengene på ferieboligene forvarmet?
Hvis feriehuset bestilles minst tre dager før ankomst, blir innendørsbassenget varmet opp til ca. 24–25 °C.
Bookingdokumenter
Hvor finner jeg bestillingsbekreftelsen min?
Når du har bestilt et feriehus, vil du motta en e-postbekreftelse med en lenke til din personlige MyBooking-side. Der kan du få tilgang til informasjon om bestillingen din.
Jeg finner ikke bekreftelses-e-posten min. Hva bør jeg gjøre?
Logg inn på MyBooking-siden og klikk på «Send bestillingsbekreftelse på nytt».
Hvor kan jeg se leievilkårene?
Du kan finne og lese leievilkårene på MyBooking-siden eller via lenken i bunnteksten på nettsiden vår.
Skader og klager
Hva hvis jeg forårsaker skade i feriehuset under oppholdet?
Ulykker skjer, men vennligst informer oss om eventuelle skader som du eller gruppen din forårsaker. Den beste måten å gjøre dette på er via meldingstjenesten vår. På den måten kan vi reagere raskt og erstatte ødelagte gjenstander etter behov.
Jeg har hatt problemer under ferien og ønsker å sende inn en klage.
Vi beklager at du har opplevd problemer mens du var på ferie. Vi anbefaler at du tar opp eventuelle bekymringer eller problemer med huseieren eller nøkkelansvarlig raskt og mens du er på stedet for å sikre en rask og effektiv løsning. Hvis du trenger ytterligere hjelp, kan du kontakte oss.
Hvis du har registrert en klage hos oss og ikke har klart å finne en løsning, kan du lese mer om dette nedenfor. Vær oppmerksom på at klager via Trustpilot- og Feefo-anmeldelser ikke regnes som registrerte klager.
Se våre Leiebetingelser for mer informasjon om hvordan du kan sende inn klager eller få mer hjelp.
Hvordan kontakter jeg dere hvis jeg har et problem under oppholdet?
Hvis du opplever et problem under ferien, må du først kontakte nøkkelholderen eller eieren, da de vanligvis kan løse de fleste problemer raskt på stedet.
Hvis problemet oppstår utenfor normal arbeidstid og er en nødsituasjon – for eksempel at du ikke kommer inn i feriehuset, ikke finner alarmkoden eller oppdager alvorlige skader – kan du bruke Novasols hotline.
Hotline-nummeret finner du i e-posten du mottok før ankomst og på bestillingssiden når du logger inn.
Turistskatt og andre avgifter
Når må jeg betale turistskatt?
Hvis du reiser til Frankrike, mottar du en e-post med en betalingslenke for å betale den relevante turistskatten før du drar på ferie.
For alle andre destinasjoner der turistskatt er aktuelt, betaler du huseieren eller nøkkelansvarlig i lokal valuta ved ankomst.
Vær oppmerksom på at beløpet kan øke eller reduseres i perioden mellom datoen for bestilling og feriens begynnelse. Du blir kun belastet i tråd med gjeldende lovgivning.
Hvorfor må jeg betale turistskatt?
Turistskatt er en liten daglig avgift som alle besøkende som skal til bestemte destinasjoner, må betale. Gebyret fastsettes av lokale myndigheter.
Hvorfor må jeg betale et gebyr for behandling via kundesenter?
Du kan gjøre endringer, foreta avbestillinger eller bookingtransaksjoner på nettstedet vårt eller via MyBooking-siden.
Hvis du velger å endre eller avbestille bookingen via kundesenteret vårt (i stedet for å bruke nettjenestene), belaster vi deg et gebyr for behandlingen. Dette gjør det mulig for våre kundestøttemedarbeidere å være tilgjengelige og kunne tilby rask hjelp når det haster. Ingen gebyr for behandling via kundesenteret belastes hvis du ønsker å foreta en ny bestilling via telefon.
Hvor mye er gebyret for behandling via kundesenteret på?
Gebyret for behandling via kundesenteret er 235 NOK og gjelder for alle endringer, kanselleringer og bookingtransaksjoner som kan utføres gjennom våre nettjenester.
Logg inn eller opprett en konto
Har du problemer med å logge inn?
Hvis du ikke klarer å logge inn på kontoen din, kan du prøve følgende trinn:
1. Sjekk e-postadressen din
Sørg for at du bruker
samme e-postadresse
som du brukte da du booket eller opprettet kontoen din.
Hvis du har brukt flere e-postadresser tidligere, kan du prøve andre som kan være knyttet til bookingen din.
2. Tilbakestill passordet ditt
Klikk på «Har du glemt passordet ditt?» på innloggingssiden.
Følg instruksjonene i e-posten vi sender deg, for å opprette et nytt passord.
Sjekk søppelpostmappen din hvis du ikke ser e-posten innen noen få minutter.
3. Sjekk internettforbindelsen din
Sørg for at du har en stabil internettforbindelse.
Hvis de bruker en mobilenhet, kan du prøve å bytte fra Wi-Fi til mobildata (eller omvendt).
4. Prøv en annen nettleser eller enhet
Hvis siden ikke lastes inn eller knappen for innlogging ikke virker, kan du prøve å
åpne nettstedet i en annen nettleser (f.eks. Chrome, Safari, Edge)
tømme nettleserens hurtigbuffer og informasjonskapsler
logge inn fra en annen enhet
5. Sørg for at informasjonskapsler og JavaScript er aktivert
Hjemmesiden krever informasjonskapsler og JavaScript for å fungere ordentlig. Sjekk nettleserinnstillingene dine for å bekrefte at disse er aktivert.
6. Sjekk om hjemmesiden vår er under vedlikehold
Av og til kan nettstedet vårt være midlertidig utilgjengelig for oppdateringer. Hvis dette er tilfellet, kan du prøve igjen etter noen minutter.
7. Kan du fortsatt ikke logge inn?
Hvis du har prøvd trinnene ovenfor og fortsatt ikke får tilgang til kontoen din, kan du kontakte oss via
«Chat med oss» for å snakke med kundeserviceteamet vårt.
Ha navnet ditt, e-postadressen din og bookingnummeret ditt (hvis aktuelt) klart slik at vi kan hjelpe deg raskt.
Har du problemer med å opprette en konto?
Hvis du har problemer med å opprette kontoen din, kan du prøve trinnene nedenfor for å komme i gang.
1. Sjekk om du har sendt inn skjemaet «Opprett konto»
Etter at du har fylt ut registreringsskjemaet på hjemmesiden eller i appen, må du sørge for at du har klikket på Send inn. Hvis skjemaet ikke går gjennom, bør du se etter eventuelle feilmeldinger og dobbeltsjekke at alle felt er riktig fylt ut.
2. Se etter e-postbekreftelsen
Når skjemaet ditt er sendt inn, skal du motta en e-postbekreftelse. Klikk på lenken i den e-posten for å bekrefte kontoen din – du må gjøre dette før du kan logge inn.
3. Sjekk søppelpostmappen din
Hvis du ikke ser e-postbekreftelsen i innboksen din, bør du sjekke søppelpostmappen din – noen ganger havner den der.
4. Prøv å tilbakestille passordet ditt
Hvis du fortsatt ikke har mottatt e-posten etter 10 minutter, går du tilbake til innloggingsskjermen og klikker på «Har du glemt passordet?». Du kan ha en konto fra flere år tilbake. I så fall kan du tilbakestille passordet ditt og innloggingsopplysningene dine.
5. Kan du fortsatt ikke opprette kontoen din?
Hvis du har prøvd alle trinnene ovenfor og fortsatt ikke får opprettet kontoen din, kan du kontakte oss via «Chat med oss».
Teamet vårt vil undersøke saken og hjelpe deg med å fullføre konfigureringen av kontoen.
Ytterligere tips
Bekreftelseslenken i e-posten utløper etter kort tid. Hvis det skjer, kan du ganske enkelt prøve å logge inn, og hvis e-posten din ikke er bekreftet, har du muligheten til å «sende e-postbekreftelsen på nytt».
Bruk samme e-postadresse som du brukte for bookingen din, for å sikre at reservasjonene dine automatisk knyttes sammen.
Hvis du bruker appen, bør du sjekke at du har den nyeste versjonen fra App Store eller Google Play.