Betaling

Når du betaler online hos oss, er du i trygge hender. Vi har innrettet oss under de høyeste sikkerhetsforanstaltninger slik at dine opplysninger skal være beskyttet. Alle opplysninger sendes i kryptert form under et SSL-sertifikat. Vi lagrer ikke dine kortopplysninger på noe tidspunkt. Vi kontrollerer at det har blitt gitt korrekte opplysninger, før vi belaster leiebeløpet.

Innbetaling i to rater

NB! Din bestilling skal betales i to rater. 1. rate (25% av det totale beløpet) betales når du bestiller ditt feriehus. Dine betalingsopplysninger lagres hos vår eksterne samarbeidspartner. 7 dager før 2. rate trekkes, vil du motta en e-post ang. betaling av 2. rate. Videre informerer vi om at 2. rate trekkes automatisk på forfallsdato for 2. rate.

Dersom du bestiller tilleggstjenester mellom 1. og 2. rate, f.eks sengetøy, øker vi automatisk beløpet i 2. rate tilsvarende prisen på tilleggstjenestene. Dersom du får nytt kort mellom 1. og 2. rate, må du opplyse oss om dette før 2. rate forfaller. Ellers vil du risikere at 2. rate ikke blir betalt.

Betaling av feriehus mer enn 8 uker før leieperiodens start

Som bekreftelse på en bestilling av feriehuset, sender NOVASOL en ”bekreftelse” med link til betalingssiden. Leiebeløpet betales i to rater, hvorav 1. rate betales til NOVASOL når du bestiller ditt feriehus. Dersom du ønsker det, kan du ringe kundeservice på tlf.21 99 90 00 for å betale med kredittkort man-fre mellom 08:30-16:30. Ved NOVASOLs registrering av innbetalt 1. rate, utskrives et ”leiebevis” som sendes sammen med en faktura for betaling av 2. rate. 2. rate skal være NOVASOL i hende senest 42 dager innen leieperiodens start.

Betaling gjøres til:

NOVASOL AS

Danske Bank

Kontonr: 9760 05 12211

Betaling fra utlandet gjøres til:

NOVASOL AS

Danske Bank

SWIFT: DABANO22

IBAN/BIC: NO64 9760 05 12211

 

Husk alltid å merke betalingen med bookingnummeret!

Betaling av feriehus 6-8 uker før leieperiodens start

Ved bestilling av feriehus senere enn 8 uker, men tidligere enn 6 uker før leieperiodens start, skal hele leiebeløpet være NOVASOL i hende senest 7 dager etter at bestillingen er foretatt. NOVASOL sender leiebekreftelse samt giroinnbetalingskort. Når NOVASOL har registrert betalingen, utskrives leiebeviset og sendes til leietaker.

Betaling ved kortfristet bestilling

Ved bestilling av feriehus mindre enn 6 uker før leieperiodens start, skal hele leiebeløpet være i NOVASOL sine hender senest 3 dager etter at bestillingen er foretatt. Det betyr at du må faxe oss kvittering for betalingen, eller ringe kundeservice man-fre mellom 8.30-16.30 på tlf. 21 99 90 00 for å betale med kredittkort. Skjer bestillingen via vår nettside, anbefaler vi online betaling med kredittkort, som er mulig 28 dager eller mindre før ankomst. Når NOVASOL har registrert betalingen utskrives leiebeviset og sendes til leietakeren.

Betaling ved ”Bestilling på forespørsel”

I visse tilfeller, oftest relativt kort tid før leieperiodens start ­ er det ikke mulig for NOVASOL å bekrefte en bestilling direkte. I slike tilfeller må feriehusets eier forespørres før bestillingen kan bekreftes. Ved bestillinger på forespørsel, skal leien alltid betales med kredittkort over telefon på nummer: 21 99 90 00 man-fre mellom 08.30-16.30.

Betaling ved ankomst

I tillegg til selve leien på ferieboligen er det omkostninger som du må betale ved ankomst til feriestedet. Hvis du har valgt å ikke betale depositum på forhånd (dette kan man kun gjøre på forhånd når man leier feriehus i Danmark) må dette betales ved ankomst. Du har også mulighet til å bestille feriehuset gjennom en av våre samarbeidspartnere og også i disse tilfeller må kjøpte serviceytelser betales ved ankomst.

Kurskatt

Enkelte land og/eller regioner (fortrinnsvis i Mellom- og Sør-Europa) krever fortsatt en såkalt ”kurskatt” som er en offisiell turistskatt. Beløpet på denne kurskatten avhenger av antall personer i reisefølget (barn betaler som regel ingenting eller halv pris) samt oppholdets lengde. Kurskatten dreier seg som regel om noen få kroner pr. person/dag og innkreves ved ankomst. I de tilfeller hvor NOVASOL kjenner til en lokal kurskatt, opplyses dette, NOVASOL kan ikke stilles til ansvar for evt. manglende opplysninger om kurskatt.