COVID-19 info!
Hos NOVASOL gjør vi alt vi kan for å hjelpe alle våre gjester I hele Europa.
Vi håper naturligvis at dere kan gjennomføre det planlagte feriehusoppholdet, men vi forstår usikkerheten i den nåværende situasjonen. Vi ønsker derfor å sørge for at dere er klar over alternativene deres i forhold til oppholdet.
Dere har muligheten til å endre bestillingen deres frem til 40 dager før planlagt ankomst mot et gebyr på 700,- NOK. Dere kan booke om til et annet tidspunkt enten til samme feriebolig, til en annen feriebolig, eller, hvis dere ønsker det, til en annen av de mange destinasjonene som tilbys av NOVASOL.
Ønsker dere å benytte denne muligheten, vennligst kontakt oss så hurtig som mulig. Vi oppfordrer dere til å bruke litt ekstra tid på å overveie hva dere ønsker å booke om til, før dere kontakter oss. Slik kan vi bedre og raskere hjelpe dere og andre feriegjester. Ledige ferieboliger finner dere på www.novasol.no.
Ønsker dere å avbestille bestillingen, kan dette gjøres mot et gebyr, som vil øke jo nærmere avbestillingen er til den planlagte ankomstdagen.
For mer informasjon om disse alternativene, kan dere lese leievilkårene som gjelder for bestillingen. Disse finnes her: novasol.no/hjelp/generelle-vilkar-og-leiebetingelser
Dere er alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice, men send oss e-post hvis dere ønsker å booke om. Vi opplever i øyeblikket stor pågang i disse ekstraordinære tider, hvilket dessverre gir ekstra svartid på telefon og e-post. Men vær trygg på at vi gjør vårt ytterste for å handtere deres henvendelse så fort som mulig.
Vår kundeservice kan kontaktes på telefon 21 99 90 00.
Vi ønsker dere en fantastisk ferie.
Mest stilte spørsmål
Nedenfor kan dere finne svar på noen av de mest stilte spørsmålene om dagens situasjon. Vi håper at disse spørsmål og svar er til hjelp for dere.
COVID-19 - Hvis du har en bestilling!
Jeg har bestilt et feriehus, men grensen til det landet er lukket. Hva nå?
Du har alltid muligheten til å endre bestillingen din frem til 40 dager før planlagt ankomst mot et gebyr på 700,-. For mer informasjon, les vennligst informasjonen på denne siden samt leievilkårene på: novasol.no/hjelp/generelle-vilkar-og-leiebetingelser
Kan jeg endre min bestilling til et annet feriehus?
Ja, du kan booke om ferien til det samme feriehuset i en annen periode, til et annet feriehus eller, hvis du ønsker det, til en annen destinasjon.
Du finner alle våre feriehus og destinasjoner på www.novasol.no
Hva skjer hvis min endrede bestilling enten er billigere eller dyrere enn min opprinnelige bestilling?
Hvis du velger å booke om til en periode eller et feriehus som er dyrere enn den opprinnelige bestillingen, vil vi belaste deg for forskjellen, pluss ombookingsgebyret. Hvis den endrede bestillingen er billigere enn den opprinnelige bestillingen, vil vi tilbakebetale deg forskjellen minus ombookingsgebyret.
Hva skjer med betalingen som er innbetalt i tilfelle en ombooking?
Betalingen vil bli overført til den nye bestillingen. Dette kan ta noen dager.
Hvis den endrede bookingen er billigere enn den opprinnelige bestillingen, bruker vi det betalte beløpet fra den opprinnelige bestillingen til å dekke prisen til den endrede bestillingen og ombookingsgebyret. Eventuelt overskytende beløp vil bli refundert. Dette kan ta minst 3-4 uker.
Hvis den endrede bookingen er dyrere enn den opprinnelige bestillingen, vil vi belaste deg for forskjellen pluss ombookingsgebyret. Vær oppmerksom på at dette kan føre til en tilleggsbetaling på den første del av betalingen. Dette vises og betales via Mybooking.
Når forfaller 2. rate ved en ombooking?
6 uker før ankomst forfaller 2. rate.
Jeg vil ikke endre bestillingen, men avbestille oppholdet. Kan jeg få refusjon?
Alle avbestillinger behandles mot et gebyr i samsvar med pkt. 6 i leievilkårene. Avgiftene øker jo nærmere avbestillingen er til den planlagte ankomstdagen. Ingen full refusjon tilbys. For mer informasjon, les vennligst leievilkårene som gjelder for din bestilling på: novasol.no/hjelp/generelle-vilkar-og-leiebetingelser
Når kan jeg forvente refusjon hvis jeg avbestiller?
I den grad du har krav på refusjon på det du har innbetalt, sender vi en bekreftelse på beløpet som skal tilbakebetales. Vær oppmerksom på at vi for tiden behandler et veldig høyt antall kundeforespørsler, og vi beklager derfor at det kan ta minst 3-4 uker før eventuell refusjon behandles. Vi beklager dette.
Tilbyr dere en tilgodelapp?
Nei, vi utsteder ikke tilgodelapper.
Kan dere si noe om når diverse reiserestriksjoner samt grenselukkinger oppheves?
Vi har kun tilgang til de samme offentlige opplysningene, som alle andre. Du kan finne Utenriksdepartementets reiseråd her: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/id2414273/
Generelle vilkår og leiebetingelser
For generelle spørsmål vedrørende ditt leiemål henviser vi til våre leiebetingelser: novasol.no/hjelp/generelle-vilkar-og-leiebetingelser
Jeg finner ikke et svar her, hvordan kontakter jeg dere?
For å få råd omkring mulighetene dine, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice på telefon 21 99 90 00.
Ønsker du å avbestille eller booke om, vennligst send oss en e-post.
Vi ber om forståelse for at det kan være noe ventetid grunnet de mange henvendelser vi mottar. Vi jobber så fort vi kan og takker for din tålmodighet.